Instrukcja wypełniania sprawozdania rocznego doktoranta
- Dostęp do formularza jest autoryzowany poprzez podanie loginu i hasła z Centralnego Systemu Autoryzacji. W przypadku braku posiadania konta można je założyć na stronie: https://csa.umed.wroc.pl
- Formularz dostępny jest pod adresem: http://www.sprawozdanie.umed.wroc.pl
- Do formularza sprawozdania rocznego można logować się dowolną ilość razy.
- Formularz można edytować i zapisywać dowolną ilość razy.
- Formularz wypełniony i z załączonymi plikami można wysłać tylko raz.
- Do każdej wymienianej aktywności należy załączyć plik potwierdzający, np.: skan streszczenia z książki konferencyjnej, certyfikat, odpowiednie zaświadczenie itp.
- W sprawozdaniu należy podać adres maila uczelnianego, na którego komisja będzie wysyłała wiadomości w razie wątpliwości lub braków w sprawozdaniu. Z tego powodu po wysłaniu sprawozdania prosimy regularnie sprawdzać pocztę uczelnianą.
Instrukcja wypełniania kolejnych części sprawozdania:
- PRZEDMIOTY ZAKOŃCZONE EGZAMINEM:
– do tabeli dotyczącej zaliczenia przedmiotów wpisz tylko te przedmioty z oceną, które zakończyły się egzaminem
– załącz karty ewidencji odbytych praktyk (prowadzenie zajęć dydaktycznych) wraz z podpisem kierownika jednostki lub adiunkta dydaktycznego (formularz do pobrania na stronie WLKP)
– jeśli z jakichś przyczyn nie prowadziłeś/prowadziłaś zajęć (np.: ze względu na urlop macierzyński) – załącz odpowiednie zaświadczenie
- PUBLIKACJE NAUKOWE
– załącz wykaz publikacji naukowych opublikowanych w bieżącym roku akademickim (wykaz jest do pobrania ze strony biblioteki – Bibliografia Publikacji Pracowników Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu – wszystkie opublikowane prace powinny być wcześniej zgłoszone do biblioteki, w przeciwnym razie, nie będą widoczne w wykazie). Załączony wykaz nie musi być autoryzowany przez bibliotekę
– w przypadku prac, które dopiero zostały przyjęte do druku załączyć należy potwierdzenie z biblioteki zawierające informację o punktacji czasopisma i etapie publikacji pracy. W tym celu należy zgłosić się do biblioteki lub wysłać maila na adres bibliografia@umed.wroc.pl (do otrzymania zaświadczenia konieczne jest posiadanie decyzji od wydawnictwa, np. w formie maila)
– w tegorocznym sprawozdaniu rocznym obowiązywać będzie punktacja ministerialna według poprzedniej listy
- KONFERENCJE NAUKOWE, MIĘDZYNARODOWE
– w tabeli: WYKAZ KONFERENCJI wpisz wszystkie aktywności konferencyjne z danego roku akademickiego
– załącz abstrakty i certyfikaty/programy konferencji (w kolejności zgodnej z tabelą ww.), załączać można max 3 streszczenia z jednej konferencji jako współautor (nie dotyczy pierwszego autora)
– w przypadku abstraktów z książki streszczeń skanujemy stronę tytułową oraz stronę, na której znajduje się praca
– w przypadku programu skanujemy stronę tytułową wraz ze stroną, na której wymienione jest wystąpienie, aby nie było wątpliwości o charakterze wystąpienia – plakatowe/ustne
– swoje nazwisko podkreślamy / zaznaczamy, aby było widoczne
- KRAJOWE KONFERENCJE NAUKOWE
– w tabeli: WYKAZ KONFERENCJI wpisz wszystkie aktywności konferencyjne z danego roku akademickiego
– załącz abstrakty i certyfikaty/programy konferencji (w kolejności zgodnej z tabelą ww.), załączać można max 3 streszczenia z jednej konferencji jako współautor (nie dotyczy pierwszego autora)
– w przypadku abstraktów z książki streszczeń skanujemy stronę tytułową oraz stronę, na której znajduje się praca
– w przypadku programu skanujemy stronę tytułową wraz ze stroną, na której wymienione jest wystąpienie, aby nie było wątpliwości o charakterze wystąpienia – plakatowe/ustne
– swoje nazwisko podkreślamy / zaznaczamy, aby było widoczne
- KONFERENCJE NAUKOWE (bierne uczestnictwo)
– dotyczy tylko studentów po pierwszym roku – rozliczyć można wyłącznie jedną taką konferencję
- STAŻE NAUKOWE:
– w tabeli: WYKAZ STAŻY NAUKOWYCH wpisz odbyte staże z danego roku akademickiego
– załącz dokument potwierdzający odbycie stażu przez jednostkę, w której staż był wykonywany. Staże w różnych miejscach nie sumują się. Staż naukowy musi trwać przynajmniej 1 miesiąc
- GRANTY DLA MŁODYCH NAUKOWCÓW NCN, FNP, NCBIR
– w tabeli: WYKAZ GRANTÓW DLA MŁODYCH NAUKOWCÓW wpisz dane dotyczące realizacji/aplikowania o granty w danym roku akademickiego
– sekcja dotyczy grantów o które aplikuje się wyłącznie jako kierownik
– załącz plik PDF z informacją pochodzącą z systemu OSF (lub pokrewnego) informujący o obecnym statusie wniosku
– załącz zaświadczenie z Działu Nauki / Sekcji Projektów Naukowych potwierdzające udział przy realizacji grantu (wykonawstwo w projekcie grantowym NCN, NCBiR, FNP)
– NIE UWZGLĘDNIA SIĘ grantów z działalności statutowej (ST) i grantów uczelnianych (np. PBMN)
PROSIMY NIE ZAŁĄCZAĆ CAŁYCH WNIOSKÓW GRANTOWYCH.
- UDZIAŁ W INNYCH GRANTACH NAUKOWYCH FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW, NP. UE, MNISW I INNE
– w tabeli: WYKAZ GRANTÓW NAUKOWYCH FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW np. UE, MNISW I INNE wpisz dane dotyczące uzyskania/realizowania grantów naukowych w danym roku akademickiego
– NIE UWZGLĘDNIA SIĘ grantów z działalności statutowej (ST)
– załącz dokument potwierdzający, podpisany przez kierownika grantu lub Sekcję Projektów Naukowych, w którym jesteś wykonawcą
- NAGRODY NAUKOWE
– w tabeli: WYKAZ OTRZYMANYCH NAGRÓD NAUKOWYCH wpisz dane dotyczące uzyskanych nagród w danym roku akademickim
– załącz skan potwierdzenia otrzymania nagrody
– nie dotyczy np. nagrody za ukończenia studiów mgr/inż. z wyróżnieniem
- PATENTOWANIE
– w tabeli: WYKAZ PATENTÓW wpisz dane dotyczące aplikowania o patent w danym roku akademickim
– załącz plik potwierdzający uzyskanie lub aplikowanie o patent
- INNE AKTYWNOŚCI
– załącz odpowiednie pliki np. powołanie do komisji, zaświadczenie od przewodniczącego komisji, listę obecności na posiedzeniach komisji, zespołów itd., potwierdzające daną aktywność
UWAGA! Załączane pliki proszę ponumerować, np.: 11.1 – jako plik potwierdzający zaangażowanie w pracę Rady Doktorantów
- ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ DYDAKTYCZNĄ
– załącz zaświadczenie od opiekuna koła naukowego
– autorstwo lub współautorstwo skryptu (rozdziału książki ISBN) w maksymalnie 2 różnych skryptach w danym roku akademickim związanej z tematyką wykonywanej pracy doktorskiej
– praca w SKN – prowadzenie kilku prac magisterskich czy projektów zalicza się jako jedna aktywność
- PRACA ZAWODOWA
- OPIEKUN NAUKOWY/PROMOTOR
– po wysłaniu sprawozdania niezwłocznie poproś Opiekuna Naukowego lub Promotora o wypełnienie tej części sprawozdania – brak opinii skutkuje odrzuceniem sprawozdania
Po zakończeniu wypełniania formularza należy go wysłać. Następnie do systemu loguje się promotor i wystawia opinię wraz z procentem zaawansowania pracy doktorskiej.
____
Przypominamy, że aby otrzymać stypendium doktoranckie niezbędnym jest uzyskanie:
– nie mniej niż 7,00 pkt za postępy w pracy naukowej,
– nie mniej niż 5,00 pkt za postępy w przygotowaniu rozprawy doktorskiej (REGULAMIN PRZYZNAWANIA I WYPŁACANIA UCZESTNIKOM STACJONARNYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH NA UNIWERSYTECIE MEDYCZNYM WE WROCŁAWIU STYPEDIUM DOKTORANCKIEGO I ZWIĘKSZENIA STYPEDIUM DOKTORANCKIEGO Z DOTACJI PODMIOTOWEJ NA DOFINANSOWANIE ZADAŃ PROJAKOŚCIOWYCH, Załącznik do zarządzenia nr 72/XV R/2016 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, z dnia 17 sierpnia 2016r. (dostępny w zakładce Dokumenty -> Stypendia)
NAJCZĘSTSZE PYTANIA DOT. SKŁADANIA SPRAWOZDAŃ ROCZNYCH
1) W pierwszej zakładce ramowy program studiów - zaliczone przedmioty jest możliwość wpisania i dodawania kolejnych przedmiotów pytanie brzmi czy należy wpisać wszystkie przedmioty wraz z formą i oceną zaliczenia lub egzaminu za oba semestry czy za semestr letni tylko czy też należy wpisać tylko przedmioty kończące się egzaminem w związku z tym, że z nich jest wyliczana punktacja?
Należy wpisać wszystkie przedmioty realizowane w ciągu roku w taki sposób jak wpisane są one w karach zaliczeniowych / indeksie.
2) Czy w potwierdzeniu udziału w konferencji obowiązkowo trzeba dołączyć program konferencji? - co zrobić jeżeli takiego programu konferencji nie ma w formie, którą można dołączyć do sprawozdania. Bądź na programie jest wyszczególniona jedynie informacja o tym jaka sesja odbywa się o której godzinie beż uwzględnienia prelegentów.
Proszę załączyć plik z abstraktem, programem w formie jaką Pan posiada oraz ewentualnie certyfikat. Proszę także w polu formularza w którym wpisuje Pan tą konferencję umieścić informację o braku programu w wymaganej formie. Sprawa będzie rozpatrzona indywidualnie.
3) Czy oprócz wykazu prac opublikowanych w bieżącym roku akademickim należy dołączyć skan publikacji?
Nie, wystarczy wykaz.
4) Jeżeli moja praca została wyróżniona na konferencji należy tylko zaznaczyć ten fakt czy dodatkowo trzeba dołączyć skan certyfikatu?
Należy dołączyć certyfikat / zaświadczenie o otrzymaniu wyróżnienia.
5) Czy promotor aby wystawić mi swoją opinię i ocenę zaawansowania stopnia doktoratu musi posiadać swoje konto z którego dokonuje tych operacji czy jest to wykonywane na moim koncie z udziałem promotora? Cóż ja jako student mam wypełnić w punkcie 14 sprawozdania elektronicznego?
Promotor korzysta ze swojego loginu i hasła do uczelnianej poczty elektronicznej. Wystawia on opinię po wysłaniu przez Pana sprawozdania. Nie wypełnia Pan punktu 14.
6) Ramowy program studiów, podpunkt „Zrealizowana przez doktoranta praktyka zawodowa" -> Co w przypadku, gdy prowadziliśmy/uczestniczyliśmy w więcej niż jednym przedmiocie? Nie ma niestety opcji, by dodać kolejną linię. Czy w takim przypadku wystarczy tylko załączyć odpowiedni plik/pliki potwierdzone przez adiunkta dydaktycznego? I jeśli tak, to czy dobrze rozumiem, że może się tak zdarzyć, że tabel tych (miesięcznych kart ewidencji praktyk) może być nawet 10 jeśli nasze zajęcia prowadzone były przez cały rok akademicki?
Proszę wpisać 1 przedmiot w odpowiednie pole, resztę informacji załączyć jako plik. Proszę pamiętać o odpowiednim wpisaniu sumarycznej liczby godzin.
7) Nie pamiętam mojego dotychczasowego postępu pracy doktorskiej. Skąd mogę uzyskać tą informację?
Po zalogowaniu się na konto, ma Pan/Pani dostęp do sprawozdań z zeszłych lat.
8) Czy jeżeli moja magistrantka występowała na 2 konferencjach naukowych, a ja byłam opiekunem obu prac, to czy wlicza mi się taki abstract jako współautorstwo do sprawozdania?
Bycie opiekunem studenckiej pracy naukowej nie jest uwzględnianie w punktacji wystąpień na konferencjach. Z tego tytułu mogą być przyznane punkty wyłącznie punkty z tytułu działalności w SKN. Punkty za wystąpienia na konferencjach przyznawane są wyłącznie autorom i współautorom prac.
9) Jak definiujemy sformułowanie "lokalne spotkanie naukowe"? Czy można uwzględnić w tym też spotkania naukowe na danej Klinice?
Przez lokalne spotkanie naukowe rozumiemy posiedzenia dolnośląskich oddziałów towarzystw naukowych lub izb np. Dolnośląskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Biologii Komórki, Izby Lekarskiej.
10) Czy w sytuacji kiedy praca była zgłoszona na konferencji jako plakat ale także była sesja przewidziana do prezentacji i przedstawienia tej pracy, czy można to zaliczyć do czynnego wystąpienia?
O możliwości rozliczenia pracy jako wystąpienia decyduje to czy ta aktywność w programie (i/lub w księdze abstraktów) figuruje jako wystąpienie czy też nie. Zazwyczaj samo zwięzłe przedstawienie plakatu nie jest traktowane jako prezentacja/prelekcja.
11) Czy w dalszym ciągu można zgłaszać aplikacje o grant promotorski jako swoją aktywność naukowej?
Nigdy nie można było rozliczać aplikowania o grant z tytułu Projektów Badawczych dla Młodych Naukowców (PBMN).